cykling cykling.. och lite fotboll!

Idag började jag på vandrarhemmet och i år har jag bestämt mig
för att cykla dit. Det är väl en 14 km så det blir bra motion =)
Fast jag startade lugnt genom att
bara cykla till syrran och sen ta
bussen, till henne är det cirkus 7-8 km..

Jag hade jättemysigt på midsommar, solen sken och det var för
varmt för vita linnebyxor! I lördags var det ännu varmare så vi åkte
ner till Sjöbodarna och köpte en glass och njöt av "nya" bryggan.
Än så länge har inte algblomningen kommit igång så det var till och
med fint i vattnet! I år kommer förhoppningsvis båten i vattnet, förra
året stank det så mycket om gröten/Östersjön så mamma och pappa
vägrade lägga i den.

På kvällen var jag hos Jannica för hennes syster fyllde år, plus att vi
skulle kolla på matchen....... Jag tippade på 2-0 till Tyskland och blev
nästan lite stolt på ett konstigt sätt. Skönt att Argentina klarade det
oxå! England "ska" väl gå vidare till kvarten och Portugal är kul men
 jag tyckte Australien skulle vunnit idag, Italien har alltid sån jäkla
tur!! Brasilien känns som självklara vinnare över Ghana och de övriga
får vi se. Spanien hoppas jag på mot Frankrike, Schweiz vet jag inte..

Igår var jag med Jenni & Anna hela dan. De kom hem från Kroatien
igår natt de grisarna.. Okej att vi ses ganska sällan nu eftersom
jag bor i Kalmar men det blev lite wierdo att de åkte bort precis när
jag kommit hem och alla blivit lediga.. men men, så är det när man
är fattiglapp och inte kan följa med! Vi var och solade (inte för att de
behövde det!) med Elin, Stefan, Adde och Elliot och sen åt jag och
Anna sallad på min baksidealtan innan vi åkte till Elin och kollade
Sällskapsresan - världens roligaste filmer!! Kan en dag bli
mycket bättre?!

I natt var jag inte hemma förrän seeent för jag och Mojen började
kolla på flygbiljett till Portugal, kanske ska åka ner och hälsa på
dem och brorsan för de ska vara där i ett par veckor! Annas föräldrar
har lägenhet så det blir gratis boende =)

Sen berättade Jenny att de ska ha stor sommarfest om ett par veckor
som ska bli superkul! De skyller på invigning av altanen =)

Nu ska jag nana för om några timmar väntar cykeln.. Imorrn ska det
regna men vi ser ut att klara oss från det värsta och stämmer det blir det
cykling hela vägen! Får ångest bara jag tänker på det.. men det är rätt
skönt när man kommit över tröskeln och pulsen stabiliserat sig.

Cykla lugnt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback