AG!!!

Apsolut Gotland i helgen! Vad kan jag säga... helt perfekt!!
Åkte i torsdags, kom fram mitt i natten men Kajsa höll igång oss när vi väntade på Kneippbynbussen :-) När vi fått stugan och bäddat sängen var det bara att korka upp första och ut och umgås med folk! Var väl uppe till fyra eller nåt, sen höll våra kära grannar oss vakna hela natten med tokhög musik och den högsta basen jag hört på länge. Puckon... Staffan hade också en liten uppvisning när han vaknade panikkissnödig! Han lyckades välta ner hela sin översäng på golvet och som tur var stod Vickan och höll på att visa hur hon brukade krypa in i påslakanet när hon skulle bädda det. Hade hon varit i sängen hade hon nog blivit lite mörbultad! Som hon själv sa efteråt: Vilken tur att jag pratar så mycket, annars hade jag varit död nu.. Mitt prat har räddat mig! Nja.. Alkoholen kanske ;-)

I fredags åkte alla in till Visby en sväng där jag, Anna, Vicky, Pärlan och Staffan köpte te på Kränkus! Äntligen :-) Sen åt de hamburgare medan jag handlade chips, läsk och annat viktigt till nattens kommande hungerbehov :-) Sen vet jag inte hur mycket mer jag ska berätta om den dagen... Nynäshamnsfärjan kom och lastade av ännu fler glada studenter så nu var vi drygt 1000 st där. Vi träffade jättesköna människor från Växjö som jag och Anna (och Vicky ett tag) hängde med, rökte vattenpipa och lärde ut linedancen. Jag kan säga att jag inte var nyktrast där men det var jättekul! Åt för mycket nattmat (som jag i vanliga fall undviker) och hade lite uppvisningar av olika slag men annars var det bra :-) Vickan skrattade åt mig den fulingen när jag tyckte att jag var tyst men kanske inte riktigt var det.. hmm.. Sov i stort sett ingenting den här natten heller fast det var tyst hos grannarna, tror alkoholen hade något med det att göra... Hade köpt öronproppar som vi skulle ha men tror ni jag kom ihåg att stoppa in dem innan jag slumrade till? Nej, de låg så fint i sängen och väntade när jag gick upp några timmar senare...

I lördags åkte vi också in till Visby på dagen. Jag och Anna tog en promenad i stan och spanade in hus och gränder, så sjukt mysig stad det där! Jag hittade världens finaste lykta som jag hade velat ha men plånboken sa ifrån så den fick stå kvar i affären :-( Det blev pasta till lunch innan vi åkte tillbaka till byn. Världens skönaste busschaufförer på den där ön! De spelade skithög musik, klagade på oss när vi inte sjöng med och körde ärovarv i rondellen! Den ena gav oss tips också, polisen är gnällig när det gäller drickande på allmän plats så köp saftflaskor! Klockrent! När vi kom tillbaka tänkte jag sova lite för jag höll verkligen på att somna ståendes. Men då protesterade Pärlan så jag svepte en Tysklandsdricka istället och pratade lite med några värmlänningar så var jag igång sen :-) Sittningen va tyvärr inte lika kul den här kvällen för vi fick sitta absolut längst in i lokalen och hörde inte vad de sa.. Men Ronja (kommer förklaring snart på namnet) kom och hälsade på oss ändå så jag var nöjd :-) Den killen hade verkligen svar på tal på allt man sa ochdet passade mig tiptop för jag gilalr ju att småtjaffsa med folk :-) Även Markus från Växjö var kul att träna munkäftning med :-) Jag har haft Anna i hårdträning den här helgen och hon har blivit riktigt duktig så snart blir det träningsturer för oss med gumms!
Jag lyckades göra bort mig lite skapligt också på kvällen när vi var inne i Växjöbornas ena stuga och såg sista minutrarna av eurovisionfinalen. (som för övrigt va skitdålig och jag var övertygad om att det var en kille som sjöng!) Killen som jag kallade Ronja (han sjöng en trudelutt från filmen när vi skulle sjunga Calmarevisan på sittningen i fredags) skulle svara på hur han var som pojkvän och då klämmer jag ur mig: Huvudsaken är att killen är trogen, sen är det upp till tjejen att svälja det mesta" Alla där inne vek sig av skratt men Jessica Lindholm var lite trög så efter en liten stund började jag skratta och sa det klassiska: oj vad sa jag?! Jag får nog smörja polettvägen lite så den kan trilla ner snabbare nästa gång... Den här kommentaren har förföljt mig resten av tiden på öjn.
När vi skulle gå och lägga oss på natten hade Vickan ingen säng så jag och Anna sov skavis så hon kunde ta min säng men vår kära Vickan tog cirkus fem timmar på sig att borsta tänderna... Flummo :-) Jag hade nog kunnat sova i min egen säng med både knän och rumpa innanför sängen iaf.. Fast då hade jag inte fått mysa med Anna ju :-)

Igår blev vi väckta tio i åtta för alla var tvungna att städa innan man fick biljetten till frukosten så det var bara att pallra sig upp och sätta igång! Fick väcka Vickan som gick och la sig samtidigt som vi gick upp! med stukad fot och utan röst dessutom... Fyra lik hjälptes åt och sen fick Vickan och Staffan sina biljetter, jag och Anna har levt på Pågens med mjukost hela helgen så vi sket i att köa till frukosten. Bjöd värmlänningarna på mackor också och sen gick vi ner till stranden och plockade sten. Min syster ska ju gifta sig i sommar och då ska hon ha stenar som bordsplacering. Jag min nöt ringde och berättade vilken bra strand vi bodde vid och då beställde hon 78 stenar! Jättelätt och kul att släpa hem... Sen åkte vi in till Visby, satt och hängde i Almedalen, (tror jag parken heter) käkade mat och försökte lära oss jonglera av några killar från KTH. Behöver jag säga hur det gick? Pärlan lyckades få in en fullträff på stackars Staffans "paket"! Han låg för övrigt och sov... Hon skyllde på att han behövde piggas upp men i vilket fall fick vi oss ett gott skratt! :-) Jag fick även starksprit från en vattenpistol som brände på tungan men det var rätt gott :-)

På färjan hem var alla utom Vickan vakna och det blev många mingelturer på båten för att inte somna! Ute på däck blåste det som sjutton så Pärlan höll nästan på att flyga bakåt :-) På bussen satt jag och Anna och pratade massor och kamerorna gick runt för alla ville se korten :-) Inte jag dock för just då mådde jag illa, för lite sömn kanske?

TACK FÖR DEN BÄSTA HELGEN PÅ LÄNGE!!!! HAR HAFT TOPPENKUL!!
Vill tillbaka nu..!! Bara ett år kvar.. :-)

V: Tack för kommentaren: Det är så skönt att se dig vara dig själv igen för det har du inte varit på flera veckor nu. Det gjorde min helg kan jag säga för då visste jag att jag skulle få kul :-) PUSS!!

Kommentarer
Postat av: Josephine

Såna helger borde man få oftare. Kul att du kunde slappna av och ha skoj. Det är du värd! Tack för gratulationerna idag:)

2007-05-14 @ 16:44:20
Postat av: vicky

hahaha vilket inlägg, du fick med det mesta av det bästa... men det som händer på gotland stannar på gotland;)

Postat av: Skorpan!

Heiii fisen!!! ;) Låter verkligen som du hade en dunderkul helg!!! Samtalet ja fick på kvällen vá härligt, lät så kul, så äkta =) Vi syns snart ju!!! Massa kramar Pelin

2007-05-15 @ 20:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback