90 mil på ett dygn..

Det är inte utan att man är lite seg..
Jag har precis kommit hem från Kalmar efter att tillsammnas med Jessica
ha lämnat två tavlor, TV + TV-bänk, skålar, vaser, en stor matta och lite annat
smått och gott som gjort min lägenhet till ett jättemysigt krypin!
Nu har jag en matta under vardagsrumsbordet som matchar med en
stor tavla på väggen ovanför soffan. Skänken är flyttad längs med väggen
och nu står det en TV med (riktig!) TV-bänk på sin rätta plats istället. I köket
hänger en lagom stor tavla ovanför skrivbordsstolen och almanackan är
flyttad till skrivbordet.
Tyvärr glömde jag ta med kameran så jag kan inte visa någon här hemma
hur det blev =(
Anneli följde oxå med i bilen ner för hon hade sluttenta idag - hoppas du
klarade den!



Men det har inte varit problemfritt.. Först gick det inte att ställa in kanalerna
på TV:n så det blev lite smått panik under matchen.. Som var pinsamt dålig
förresten!! Men det gick efter två samtal och ca 30 minuters knappande på
fjärrkontrollen. Sen skulle jag hänga upp tavlan men då visar det sig att jag
glömt slagborren hemma så jag försökte med en sån där vit plupp/krok som
funkar i betongväggar. Tror ni inte den är för tajt så den kom inte åt
upphängningsanordningen på tavlan......... Det tog cirkus 40 minuter att förstå
för den första gick av så efter en andra uppspikning samt ihoplimning av den
första för att kontrollera bredden så hittade vi felet. Idag blev det en tripp till
Clas Ohlson för att leta nya krokar och när vi lämnade Kalmar hängde tavlan
uppe, dock lite snett men det sket jag fullständigt i trots att jag är allergisk
mot sånt i vanliga fall. Ska bli kul att se hur länge den hänger kvar.. =)
Pricken över i:t kom i natt när vi skulle kolla på Sällskapsresan (bästa filmen!)
för då funkade inte DVD:n - det var glapp i sladden och det gick inte att trycka
in den längre i scartuttaget på TV:n.. Men med lite fixande och trixande gick det
med och sammantaget var helgen tiptop! Lite ska man ju kämpa för att få saker
och ting att fungera och det är lite kul ändå =)

Igår kväll åkte vi ut till Öland och spanade in Borgholm by night. Det var mysigt
men lite kallt med bara linne och kjol..

På vägen hem idag tog vi omvägen via Linkan och åt med Jessicas kusin Sandra.
De har ruskigt go kebab i den stan =)

Sen kändes det som vi körde tillsammans med hela Manntorpgänget för det var ena
grymma köer från Södertälje och framåt. Men nu ska jag äta lite middag och sen
blir det bingen för imorrn är det halv åtta hos Oliver som gäller.


Ha det gott och njut av solen och värmen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback