Helt sjukt..

Ibland blir det så tydligt hur otroligt feg människan är.
Hur rädda vi är om vårt eget skinn och vårt eget rykte..

Igår satt vi och grillade och hade mysigt, sen säger jag på skämt
"Kolla, skumraskaffärer" och sekunden efter spöar två killar ner
en tredje!! Han blöder och blöder och jag försökte få någon med
mig för att gå dit och kolla läget men ingenting hände..
Till slut gick de runt hörnan och då efter en stund var det två av
tjejerna som gick runt och tittade så han inte låg där och blödde.
Han hade tydligen gått hem för en stund senare kom ambulansen
och hämtade honom och sedan kom polisen och frågade ut oss.

Varför gjorde vi ingenting för att stoppa det??? Så otroligt dåligt!
Jag kan bli så jävla förbannad ibland men samtidigt känner jag
mig så maktlös. Jag kan inte själv gå fram och försöka stoppa
det för då blir jag väl halvt nersparkad. Inte heller kändes det
jättelockande att erkänna det när polisen kom för vi kan ju bli
fällda för att vi inte ryckt in och hjälpt till. Fy faan för dagens
samhälle! Jag har aldrig sett något liknande tidigare och jag
hoppas jag slipper det i fortsättningen!
Mitt i ett bostadsområde och killen var redan gipsad/inlindad i ena
armen!

Mitt samvete är iaf på väg att bli helt rent..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback