både lycka och ångest

Jag blir så snurrig!!!!
Var hemma i måndags, dels för att jag hade min värsta "whip-lashdag" på flera år och dels för att Gretas bortgång känns.. Gick på ett möte på kvällen trots att jag sagt att jag inte skulle det. Behövde komma utanför dörren efter två dagars isolering... efter det har det ändå känts rätt okej, var på engageradsittning igår som jag hade jättekul på! Vickan som årets fylla, hade varit askul! :-) haha! Sen fick jag höra lite roliga detaljer från helgen också, typ krossade glas och sånt :-) hehe
Men sen kommer som vanligt allt annat i vägen, lagom när man börjat slappna av... Jag kan inte gå på begravningen för den är två dagar för tidigt för att jag ska kunna åka hem. TVÅ DAGAR! Vad är det egentligen? Jäkligt mycket för om jag tar ledigt från praktiken får jag inte csn i höst... Och det hade ju varit rätt bra att få... Kul när besluten är så här enkla att ta...

Tidigare idag kändes allt skitbra för jag blev filmad på praktiken och sedan analyserad av min handledare som bara hade positiva saker att säga! Hon sa kort och gott att hon varken under själva filmningen eller sen när hon tittade på den kunde se något jag skulle gjort annorlunda. Även under samlingarna hade jag tydligen skött allt jättebra. Det värmer att höra för det måste ju tyda på att jag valt rätt yrke?! Men hur länge fick den glada känslan hålla i sig då..? Jodå genom hela handledningen och personalkonferensen som har förgyllt min 12-timmars dag på dagiset idag...Jag blir så tröööötttttt!!!
Ni som känner mig vet att jag inte låter mycket knäcka mig och det gör jag inte nu heller men det påverkar kan jag säga... Jag är lite av en expert på att koppla bort känslor och sånt men det är inte lätt när man hör mamma berätta det senaste eller när jag tänker på att jag inte vågat ringa Mojen sen det hände för att jag inte vet om hon velat/orkat prata om det...

Jag låter säkert jättebitter men det kan jag säga att jag inte är! Däremot är jag en sån som inte pratar känslor med nån utan tar ut allt här istället. Men jag hoppas det här var sista gången, nu vill jag bara skriva om roliga saker i fortsättningen! :-)

I helgen ska det grillas! :-) Förhoppningsvis lite sol i vallgraven oxå!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Josephine

Det är aldrig roligt att prata känslor men ibland måste man för det måste ut. Hoppas du får en underbar helg i alla fall!:)

2007-05-25 @ 06:31:42
Postat av: Vickan

haha då hade du njutit va :) vad menar du med krossade glas, förstår inte rikigt :) haha.. tack för i onsdag. puss

Postat av: vicky

imorgon ska vi bara njuta av solen och en fin härlig dag och avsluta med lite bitchigt party! för det är vi värda! puss på dig gums!

2007-05-25 @ 21:49:49
URL: http://viktoriasecret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback