Lovely day yesterday

Igår började jag med en liten sovmorgon vilket var riktigt skönt! Kl 10.00 mötte jag upp Josse vid Maxi, spanade av Giraffen efter klänning, adventsljus och allt möjligt annat. Sen cyklade vi ner till stan och fortsatte jakten på en nyårsklänning. Det blev både Kvasten, Gallerian och Baronen men Vila var det som sålde in sig hos mig. Hittade en klänning där som jag hängde undan. När jag kom tillbaka för att prova den igen sa hon att jag fick den för halva priset eftersom de bara hade två kvar av den, (de hänger tydligen ut plagg som håller på att ta slut på "sista-chansen-hängaren") så jag tog den direkt! Efter ett snabbt besök hos mäklaren cyklade vi vidare mot slottet. Lite tradition att gå på julmarknaden där på torsdagen eftersom jag alltid åker hem och jobbar den här helgen. Sen var det hem för ett par timmars plock och slappning innan det var dags för sushidejt! Jönsson och Tessan var oskulder inom området så det var på tiden att jag och Pärlan guidade in dem på det :-) Anna tyckte om det men Tessan var inte lika förtjust. Sen körde vi lussefika hos mig med lussekatter, glögg, pepparkakor, te, nötter... Vickan kom förbi med :-) Hon stannade längst så vi fick lite qualitytime på slutet vilket var lovely! En hellyckad dag med andra ord!

Inköp blev:
- klänning till nyår
- örhängen till klänningen
- julklapp till glöggafton imorrn hos syrran
- slottsglögg (ett måste som jag inte kommer klara mig utan när jag flyttat!)
- julgodis från Mariannelunds karamellkokeri, tokgott!
- nya underkläder, premiär blir på julafton :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback